Yleistä

  • Tee varaus aina oikealla nimelläsi.
  • Jos käytätte eri nimeä (etu- tai sukunimeä) kuin passissanne, siitä tulee mainita varausvaiheessa.
  • Matkavarausta varten tarvitsemme matkustajien nimet, syntymäajat, kansalaisuuden ja puhelinnumeron sekä laskun maksajan kotiosoitteen sekä mahdollisen sähköpostiosoitteen.
  • Pyydämme Teitä myös ilmoittamaan sen yhteystiedon, josta Teidät tavoittaa ennen matkaa ja matkan aikana.
  • Mikäli teillä on jokin eritysruokavalio ystävällisesti ilmoittakaa siitä varausvaiheessa.
  • Lentovarauksissa ja lentolipuissa nimen on oltava ehdottomasti sama ja samassa järjestyksessä kuin passissa.
  • Jos sukunimenne on passissa 2-osainen, sen tulee olla niin myös varauksessa.
  • Matkustajan tulee itse varmistaa henkilökortin / passin voimassaolo ja kunto.
    Matkanjärjestäjä ei vastaa matkustajalle aiheutuvasta vahingosta ja kuluista, mikäli hänen matkansa estyy tai keskeytyy puutteellisten matka-asiakirjojen, rikkinäisen passin epäämisen vuoksi.
  • Suosittelemme varmistamaan hyvissä ajoin ennen matkan alkua passinne voimassaolon ja kunnon.
  • Suosittelemme myös jo matkaa varatessa tarkastamaan matkavakuutuksenne/ ottaamaan sellaisen, joka sisältää peruutusturvan.
  • Vakuutuksesta voi anoa sairauden takia tehdyistä peruutuksista silloin, kun matkanjärjestäjä ei enää suorita takaisinmaksua.
  • Vakuutuksen vastuurajoitusehdot on tarkastettava vakuutusta tehtäessä.
  • Matkustajaa sitova sopimus syntyy, kun matkanjärjestäjän määräämä varausmaksu on maksettu matkanjärjestäjän määräämänä ajankohtana. Pyydämme Teitä tarkistamaan varaamanne palvelut ja henkilötiedot saamastanne laskusta/varausvahvistuksesta.
    (ks. Yleiset valmismatkaehdot, kohta 2.6 ja 2.9.4.).
  • Matkustajalla on oikeus muuttaa varauksessa olevia matkustajatietoja tai luovuttaa sopimukseen perustuvat oikeutensa henkilölle, joka täyttää mahdollisesti asetetut matkalle osallistumista koskevat ehdot. Luovutuksesta tai tietojen muutoksesta on ilmoitettava matkanjärjestäjälle viimeistään 48 tuntia ennen matkan alkamista. (ks.Yleiset valmismatkaehdot, kohta 8.2.)
  • Matkan laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus! Muutoksista ja peruutuksista on ilmoitettava toimistoomme, joko soittamalla tai sähköpostilla, toimistomme aukioloaikana.
  • Matkustajat ovat tietosuojalain turvaamia, joten emme luovuta matkustajatietoja tai anna etukäteistietoja matkalle osallistujista. Tietojen luovuttaminen ei matkan jälkikäteenkään ole luvallista.

Alla tärkeitä linkkejä matkaajalle sekä matkustaja-infoa:
Ulkoasiainministeriö (www.formin.fi)
Rajavartiolaitos (www.raja.fi)
Poliisi
Tulli
Henkilökortin käyttö
– Ajankohtaista lentotietoa www.finavia.fi/fi/
– Maailmanaika www.timeticker.com
– Valuuttakurssilaskin www.xe.com
– Rokoteopas matkailijalle www.rokote.fi
– Ajankohtaista tietoa lentomatkustajille www.finavia.fi
ESTA-matkustuslupa Yhdysvaltoihin
– Ajankohtaiset ja viralliset ohjeet sallituista ja kielletyistä matkatavaroista Yhdysvaltoihin lentäen matkustaville (englanninkielinen).
– Venäjän viisumianomus VFSGLOBAL

– Kanada on ottanut käyttöön maahantulovaatimuksen, joka tunnetaan nimellä sähköinen matkustuslupa (eTA) Open new window http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta-start.asp

Hyvä tietää risteilyllä:
Viking line (www.vikingline.fi)
Tallink Silja (www.tallinksilja.com)
Eckerö Line (www.eckeroline.fi)

Uusi passinlukulaite on otettu käyttöön Venäjän liikenteen junissa:
Rajaviranomaisten ohjeistuksen mukaan junamatkustajan on jatkossa annettava varausvaiheessa oikeat passitiedot, sillä matkustusoikeus tarkastetaan varausjärjestelmään syötettyjen matkustajatietojen perusteella. Mikäli esimerkiksi matkustajan nimi, syntymäaika tai passinnumero on väärin, on konduktöörillä tai vaununhoitajalla oikeus olla ottamatta matkustajaa junaan.

Avoinna

Toimistomme on avoinna
ma-pe klo 10.00-16.30.
Tervetuloa

Ajankohtaista

Olemme mukana #munmatkatoimisto kampanjassa

Matkojen ja erilaisten matkapakettien ostamisesta on tullut yhä helpompaa – usein kuitenkin myös entistä riskialttiimpaa. Internet on globaali markkinapaikka täynnä monenkirjavaa toimijaa. Matkojen varaaminen verkossa käy sukkelasti, mutta aina asiakas ei tiedä, mistä matkansa tuli varanneeksi ja kenelle maksutietonsa luovuttaneeksi. Monesti verkkokauppiaiden taustoja ja luotettavuutta – tai edes kotimaata – on hankala selvittää.

#munmatkatoimisto-kampanja kehottaa matkailijoita kiinnittämään huomiota seikkoihin, joilla varmistetaan matkatoimiston luotettavuus.  Matkatoimistoalaa säätelee tiukka EU-lainsäädäntö. Ostamalla matkansa Kilpailu- ja kuluttajaviraston matkatoimistorekisteriin rekisteröidyltä matkatoimistolta, saa niin liikematkustaja kuin lomamatkailija lain säätelemää turvaa sekä rahoillensa että itsellensä. Alla video linkkiin Mikko Kuustosen esittämä #munmatkatoimisto videoon.

Ilman matkatoimistoa olet maailmalla yksin

https://youtu.be/GwzD0xkytWw

Tärkeää tietoa Intiaan matkustaville-Intian viisumikäytännöissä muutoksia alkaen 26.12.2014

Viranomaisten antaman uuden ohjeistuksen mukaan Intiaan turistina matkustavien Suomen kansalaisten, jotka eivät ole hankkineet etukäteen normaalia viisumia, on hankittava sähköinen matkustuslupa ETA, (Electronic Travel Authorisation) viimeistään neljä (4) päivää ennen matkaa. Hyväksytty matkustuslupa on näytettävä paperitulosteena lentoyhtiölle lähtöselvityksen yhteydessä, mikä on koneeseen pääsyn edellytys.

Matkustaja saa Intiaan saavuttuaan TVoA-turistiviisumin (Tourist Visa on Arrival), kun matkan kesto on enintään 30 vuorokautta, ja mikäli seuraavat kriteerit täyttyvät:

  • matkustajalla on hyväksytty ja paperille tulostettu ETA-matkustuslupa
  • matkustaja saapuu Intiaan ETA-matkustuslupaan merkittynä päivänä tai ennen sitä
  • matkustajalla on normaali passi, joka on voimassa vähintään 6 kuukautta saapumisesta
  • matkustajalla on jatko- tai paluulippu
  • matkustaja saapuu Intiaan joltakin seuraavilta lentoasemilta Bengaluru (BLR), Chennai (MAA), Delhi (DEL), Goa (GOI), Hyderabad (HYD), Kochi (COK), Kolkata (CCU), Mumbai (BOM) tai Thiruvananthapuram (TRV).

Matkan ainoana tarkoituksena saa olla lomailu, nähtävyyksien katselu, ystävien tai sukulaisten tapaaminen, lyhyt lääkinnällinen hoito tai satunnainen liiketapaaminen. Mikäli matkan tarkoitus ei ole jokin edellä mainituista, matkustajan on hankittava normaali viisumi Intian suurlähetystöstä ennen matkaa.

ETA-matkustusluvan voi hankkia internetistä 4-30 päivää ennen matkaa osoitteesta https://indianvisaonline.gov.in  ETA maksaa 60 USD (maksettava verkossa). ETA oikeuttaa yhteen maahanpääsyyn ja se voidaan myöntää enintään kaksi kertaa kalenterivuodessa. Matkustusluvan anominen vaatii, että henkilöllä on skannatut kopiot tuoreesta valokuvasta sekä passin henkilötietosivusta.

Virka- tai diplomaattipassien haltijat eivät voi matkustaa ETA-matkustusluvalla.

Seuraavien maiden kansalaiset voivat myös hakea ETA-matkustuslupaa:

Arabiemiirikunnat, Australia, Brasilia, Djibouti, Fidži, Filippiinit , Indonesia, Israel, Japani, Jordania, Kambodža, Kenia, Kiribati, Korean tasavalta, Laos, Luxemburg, Marshall Isl., Mauritius, Meksiko, Mikronesia, Myanmar, Nauru, Norja, Oman, Palau, Papua-Uusi-Guinea, Saksa, Samoa, Singapore, Solomon Isl., Thaimaa, Tonga, Tuvalu, Ukraina , USA, Uusi-Seelanti, Vanuatu, Venäjä ja Vietnam.

Muiden maiden kansalaisten kannattaa tarkistaa vaadittavat asiakirjat lähimmästä Intian edustustosta.

Forssan Matkatoimisto Oy
Kartanonkatu 9
30100 FORSSA

fm.myynti@fmt.fi

Avoinna
Toimistomme on avoinna
ma-pe klo 10.00-16.30.
Tervetuloa

SMAL 11695 KKV 3020/00
MjMv Y-tunnus 0230966-9

Myynti
020 775 7700

Reskontra
020 775 7721

Toimistomme ollessa suljettuna, kiireellisissä hätätapauksissa

yhteydenotot: +358(0)40 545 6331.

Matkan aikana  matkanjohtaja.

Puheluhinta
Kiinteästä verkosta 0,088 €/min
Matkapuhelimesta 0,088 €/min
Ulkomailta Tavallinen ulkomaanpuheluhinta
Puhelujen hinnat voit tarkistaa Viestintäviraston sivulta